Промяна
ОБЩЕСТВО

Историкът Милена Върбанова пред Promiana.eu: Българи и италианци имаме общ прародител! Европа пише на нашата писменост

Една скала, в която дори неопитното око разпознава грандиозната статуя на седнала жена, сразена от страшна горест, се извисява в планината Сипил, близо до Смирна (Измир) и древната Магнезия, до която се намира съвременният град Маниса, в Егейския район на Мала Азия, в днешна Турция.

Изваянието, което несъмнено е дело на творчески ръце, а не на природата, е силно ерозирало и явно е било създадено още преди Потопа.

Но кой потоп – доказано е, че по тези места те са били поне два. Планината Сипил, в чието име откривам названието на прорицателките сибили, е част от веригата Боздаглар – Планини на боговете – преводът на български е излишен – която в древността се е наричала Тмол – превеждам името като „тъмен“ или като „проход“, „тунел“.

Според Йоан Лидийски именно в тези планини, а не на остров Крит, се е родил Зевс. Това са земите на древна Фригия, включена по-сетне в могъщата държава Лидия със столица Сарди, която в прастари времена е носела красноречивото име Тарна – т.е.Търна. 

А защо градът под Сипил се е наричал Магнезия? Явно заради богатството от метали, скрити в земната глъб. И днес в този район се добива електрум – естествена сплав от злато и сребро. В реката Серт ( видоизменено от Сард, според мен ), чието древно име е Пактол, което тълкувам като Баг-дол – Божи дол, се намира самороден електрум.

Лидийците са назовавали планината Тмол „сърцето на Лидия“, а „допотопната“ скулптура е изобразявала Ниоба, съпруга на царя на Тива, Анфион, вкаменена от мъка подир убийството на рожбите си от стрелите на Аполон и Артемида.

Според Павзаний изваянието е дело на ловеца Бротей, брат на Ниоба – и двамата ведно с братята си Пелоп и Даскил, са деца на Тантал, цар на Фригия. Аполодор утвърждава, че на това място Зевс е хвърлил планината Сипил върху главата на Тантал, а според Плиний Стари, тук, в най-древни времена, се е намирал град Танталида. Павзаний свидетелства, че лично е видял на Сипил гробницата на Тантал.

Историкът Милена Върбанова пред Promiana.eu: Гербаджийската пасмина ни излага в чужбина – вижте как медсестрата Таня Димитрова, набутана за консул в Милано, окраде моя труд

Грехът на фригийския цар наистина бил ужасен – според преданието той убил собствения си син Пелоп и поднесъл ястие от месото му на боговете, за да се увери дали са всевиждащи и всезнаещи. Ето защо бил обречен от тях на вечни мъки в преизподнята – „танталови мъки“.

А Пелоп бил възкресен, защото боговете не докоснали противоестественото “ блюдо“ и само плешката на младежа била изядена от разсеяната Деметра – тази анатомична част била заменена с парче от слонова кост.

Тя се виждала като ярко бяло петно на “ лопатката“ на Пелопс и се предала като отличителен белег на неговите потомци. Впоследствие Пелоп станал цар на полуострова, наречен на неговото име Пелопонес. 

Но Аполодор свидетелства в Книга II, гл.1, абзац 1 на своята „Митологическа библиотека“, за още един епизод, свързан с Ниоба, който е от огромно значение за разбирането на произхода на „пеласгите“: 

„От Зевс и Ниоба, първата смъртна жена, с която се съчетал Зевс, се родил син Аргос, а също, както съобщава Акусилай, и Пеласг, по името на който жителите на Пелопонес били наречени пеласги. Хезиод пък пък съобщава, че Пеласг бил автохтон: но към Пеласг ни предстои отново да се върнем.“  

Познавачът на „древногръцката“ митология веднага ще забележи в горните редове едно явно несъответствие.

Как така Ниоба е дъщеря на Тантал, царуващ над Фригия, в Мала Азия, омъжена е за Анфион, цар на Тива в Беотия, днес в Централна Гърция, в непосредствена близост до Пелопонес, а статуята й, изваяна от „нейния брат“ Бротей, отново се намира във Фригия – на планината Сипил? Та нали тя се е вкаменила непосредствено след избиването на чадата си ( вероятно от чума, защото „стрелите на Аполон и сестра му символизират тъкмо това зло )?  

Обяснението на древните автори е, че след гибелта на децата си, Ниоба се е „върнала обратно във Фригия“. Но ако прочетете статията докрая, ще разберете, че става дума за един и същи митологически епизод, разказан в два варианта – балкански и малоазийски – от Аполодор.

Свързва ги обаче общата територия, над която се е простирала властта на прадревния народ, наричан „фриги“.Този народ, познат от Мала Азия, е владял и Беотия, чието име може да се тълкува като Белотия – „Земя на белите“- както и цял Пелопонес.

Херодот нарича фригите „бриги“, а Страбон в Книга VII, гл.3 на своята „География“ твърди следното: „…от тези мизийци ( на Балканите ) произхождат мизийците, които живеят сега между лидийците, фригийците и троянците. Самите фригийци, това са бригийци, някаква тракийска народност…“

Писмо до Promiana.eu: Свикнахме да ни мачкат тъпи и алчни варвари като Ганьо Банкянски и Боил Банов (6 задължителни промени в законите)

За идентичността на фригите ( бриги ) с мизите косвено говори фактът, че Хекуба, съпругата на Приам е дъщеря на фригийския цар, а снаха й Андромаха е щерка на владетеля на Тива Плакийска, Мизия, но Омир никъде не споменава, че те са представителки на различни народи и говорят различен език. Смисълът на името на фригийския цар Гордий е ясно за всеки българин, а името на наследника му Мидас означава …“мизиец“ ( мидиец ).

Но какво всъщност ще рече названието „фриги“? Питали ли сте се защо синът на царя на Беотия, Атамант, се казва тъкмо Фрикс ?

След малко ще се върнем на тълкуването на този етноним.

В Книга III, глава 8, абзац 1 на своята творба Аполодор отново подема прекъснатото повествование за Пеласг: 

„Сега да се върнем към Пеласг, за когото Акусилай говори, че бил син на Зевс и Ниоба, както съобщихме по-горе, Хезиод пък го нарича автохтон.

От него и дъщерята на Океан Мелибея ( или както казват други, от нимфата Килена ), се родил син Ликаон, който бидейки цар на Аркадия, породил от различни жени петдесет синове – Меланей, Теспрот, Хелик, Никтим, Певкетий, Кавкон, Мекистей, Хоплей, Макарей, Македн, Хор, Полих, Аконт, Евемон, Анкиор, Архебат, Картерон, Егеон, Палант, Евмон, Канет, Протой, Лин, Коретонт, Менал, Телебой, Фисий, Фас, Фтий, Ликий, Галифер, Генетор, Буколион, Соклей, Финей, Евмет, Харпаней, Портей, Платон, Хемон, Кинет, Леонт, Харпалик, Херей, Титаний, Мантиней, Стимфал, Орхомен…. „

„Тези синове – продължава Аполодор – превъзхождали всички хора по своята нечестивост…“  

Зевс пожелал да ги изпита, превърнал се в обикновен трудов човек, потропал на вратата им, дирейки подслон и те му поднесли отвратително ястие, в което смесили жертвено месо с плътта на убит от тях юноша.В яростта си, богът катурнал трапезата ( днес там се намира Трапезунд ) и поразил Ликаон и синовете му със своята гръмотевица. Жив останал само най-младият, Никтим, който се възцарил над Аркадия. 

Първото, което поразява в този разказ, е сходството с историята на Тантал и Пелопс.

Второто са изключително красноречивите имена на синовете на Ликаон – те явно не са подредени нито по някакъв азбучен ред ( от каквото и да било фонетично писмо ), нито според възрастта им – Никтим, „най-младият“ е цитиран сред първите ( според Диодор обаче Никтим е най-старият ).

Очевидно става дума за епоними на древни народи, сред които има и имена на отделни, извънредно важни личности – например Хор и Лин, свързани и двамата с Египет. Под името Певкетий разпознавам Орфей. Вероятно народите са изброени според областите, в които са живели. Ето на кои епоними и етноними обръщам внимание на първо време: 

– Ликий – епоним на ликийците 

– Фтий – епоним на жителите на Фтия, откъдето, според Омир, произхожда Ахил. 

– Македн – епоним на македоните (специално отбелязвам, че става дума за древните македони, а не за населението на съвременна Македония, която от Ранното Средновековие е населена с българи).

„Калинка“ в Promiana.eu: Калин Каменов да покаже дипломата за висше! (нищят кмета от ГЕРБ за рушвет от 1 млн. лв.)

– Кавкон – епоним на кавконите. Интересно сведение за тях намираме у Страбон, „География“, Кн.7, гл. 7, 63: „…кавконите в Пелопонес, аркадската му част, не могли да търпят да ги управлява домът на Лепрей – Лепрей бил лош човек ( лепра – проказа, М.В.) – и затова отплавали оттам за Ликия.“

– Орхомен – епоним на жителите на Орхомен. 

– Телебой – епоним на народа телебои ( „далечнобиещите се“ )

– Галифер – тълкувам го като „този, от когото произхождат галите“- „фер“- правещ, създаващ. 

– Соклей – явно епоним на народ, наричал себе си „соколи“. 

– Хоплей – вероятно епоним на древен народ, от чийто тип въоръжение по-късно е произлязло названието „хоплити“.

Друг измежду петдесетте синове на Ликаон, неупоменат от Аполодор, но фигуриращ в „Нещата в Аркадия“ в творбата на Павзаний „Описание на Елада“, е Кромос, по чието име е наречен град Кроми. Очевидно това е името Крум, съвсем леко изменено.

Останалите имена също са много интересни, но засега няма да се занимавам с дешифровката им. 

Забележете, че става дума за много древна епоха. „Тъстът“ на Пеласг, Океан, е титан. Самият Пеласг е син на Зевс и „първата смъртна жена“ Ниоба, сиреч принадлежи към първата следатлантска подраса. Нещо повече – след поразяването на всички ( без един ) ликаонови синове, по свидетелството на Аполодор ( пак там, абзац 2 ) настава Потопът: 

„След като царската власт отишла у Никтим, се случил този потоп, който се отнася към времето на Девкалион. Някои говорят, че причина за този потоп, било безчестието на синовете на Ликаон.“

Може би т.нар. „Девкалионовият потоп“ е прословутият локален потоп, превърнал някогашното огромно сладководно езеро в днешното Черно море. Той е различен и безспорно по-късен от Всемирния потоп. С него е свързан подвигът на Херакъл, стеснил протока между Европа и Азия и превърнал го в сегашния Гибралтар.

Ако в повествованието на Аполодор ставаше дума за Всемирния потоп, то потомството на Ликаон и Пеласг нямаше да съществува. Очевидно Аполодор смесва двете събития, което е разбираемо, тъй като черпи от различни източници. За това, че потомците на Ликаон не са загинали, свидетелства и епизодът, свързан с тях, у Павзаний, „Описание на Елада“ -„Нещата в Аркадия“.

Възсъздаването на човешкия род се отнася към времената подир Всемирния потоп, иначе в разказа на Аполодор би имало големи противоречия. А в името Аркадия, според мен, се съзира древното слово „арка“, с което в латинските езици е наричан Ноевият ковчег.

Явно и Пеласг, и майка му Ниоба са живели преди „локалния потоп“ – съответно преди него е изваяна и статуята на Ниоба в планината Сипил, от брат й Бротей. Без съмнение, у Аполодор Пеласг е събирателна фигура, защото „пеласги“ е имало и в много други краища на Европа, Средиземноморието, пък и на света. „Пеласг“ – събирателен образ на пеласгите – едва ли е създал само един син.

Разбираемо е, че разказът на Аполодор има за цел да разкрие конкретно заселването на Балканите, Мала Азия и принадлежащите им архипелази – и следва само една клонка от рода на „Пеласг“.

Писмо до Promiana.eu: Вирусът стяга редиците на гробокопачите ГЕРБ-ДПС, чака ни диво отмъщение

Но най-интересното, което ни дава Аполодор, независимо от „идеологическите“ му определения за нечестивостта на потомците на Пеласг, е възможността за няколко основни връзки, които можем да направим. И те са следните: 

Ликаон, цар на Аркадия, е баща на Ликий – епоним на ликийците, народът, създал мощната държава Ликия в най-южния полуостров на Мала Азия.

От Ликаон, както добре знаем, произхожда и родът на цар Итал, владетел на енотрите ( правещите вино ), които заселват средните и южни части на Италийския полуостров и големите острови. Италианските историци го наричат и цар на сикулите ( секули ). Но етнонима сикули откриваме в множество изключително древни имена и названия.

Дешифрирам името на Даскил, брат на Ниоба и Пелопс, не като „даскал“, а като Да-скил – от народа сикули, секули, секели. Омир споменава, че бащата на Одисей, Лаерт, имал стара секелска робиня, която се грижела за него. Разказвайки в своята „Историческа Библиотека“ заселването на Цикладските острови, Диодор Сицилийски споменава двама тракийски вождове с имена Секел и Хекетор (Хектор, М.В.).

Името на тракийския цар Скил, за когото пише г-жа Дора Петкова, реставратор, в статията си „Кой е погребан под Далакова могила край с.Тополчане, Сливенско“, според мен, ще рече същото. И още нещо удивително, за което съм писала и по-рано – названието на прочутите Скейски порти на Троя, означава ни повече, ни по-малко “ Порти на секеите (секелите, секулите )“. 

Ще отбележа, че в известния ръкопис на Ахмед Ибн- Фадлан волжките българи са наречени „сакалиби“.

Ликийците, многократно упоменати от Омир в „Илиада“, са най-верните съюзници на троянците (тевкри) и действително става дума за един народ.

Но какво всъщност ще рече техният етноним? Думата „лик“ произхожда от „вълк“ – като началният звук „в“ изчезва, а с инверсията на звуците „ъ“ и „л“ ( „влък“, „влик“), постепенно, за улеснение, произношението на думата се преобразува в „лук“ и „лик“.

Ето свидетелството на Павзаний в „Описание на Елада“- “ Нещата в Аркадия“, че името на родоначалника Ликаон, син на Пеласг, означава „вълк“:

„2. Ликаон, синът на Пеласг, измислил следните неща, били по-умни от тези на баща му. Той основал града Ликосура на планината Ликей, дал на Зевс прозвището Ликейски и основал Ликейските игри. Твърдя, че Панатенеите не са основани преди Ликейските…

3 … Но Ликаон донесъл човешко бебе при олтара на Зевс Ликейски и го принесъл в жертва, като излял кръвта му върху олтара и според легендата, веднага сред жертвоприношението, той бил превърнат от човек във вълк.“

Само в Promiana.eu: Мафията ГЕРБ – прилики и разлики с Коза Ностра (ИЗСЛЕДВАНЕ)

Така са произлезли древните имена Лука, Лукан, Лукиан, Лик, Лико, Лика – Liccio и Liccia в Италия. Етнонимът на италийския народ лукани означава „вълци“. Но още по-удивително е, че и етнонимът фриги също води произхода си от „вълк“ и „вълци“. По различни поводи в мои статии съм писала, че „вълк“ на санскритски език е vrka.

В гръцкия език звучните съгласни често се предават като беззвучни – „п“ вместо “ б“, „ф“ вместо оригиналното „в“ и пр. Така вместо „вълци“ или „врки“- „врги“, се получава “ фрки“ – “ фрги“ и в последна сметка – „фриги“. Разглеждам идентичността на понятията „фрги“ и“врки“ и произхода им от „летящ, фъркат дракон“ в текста си, посветен на героя Фрикс („Феноменът на завърналите се от древността име“). 

През 13 в. пр. Христа, според историците, започва възходът на държавата Лидия, чието най-древно име е Меония.

Има мнения, че самият Омир е меон – старите автори го назовават Омир Меониец. Могъщото царство Лидия постепенно обединява множество тракийски народи и техните територии – Троада, Фригия, Витиния, Мизия, Пафлагония ( от името Павел, по-малък?), Кария, Ликия – с прилежащите им острови, включително Кипър.

В него са побрани поне две трети от Мала Азия. То просъществува до 546 пр. Хр., когато след разгрома на Крез от персийския цар Кир, е присъединено със статут на сатрапия към Персийската държава. В продължение на шест столетия Лидия е синоним на цивилизованост и на невиждано богатство.

Според Херодот тя е прародината на етруските – расените, като според новите изследвания, те са наречени „тирени“ по името на град Тира в Лидия, а не на Тир във Финикия. По-късно в Етрурия на Апенините с мир са приети и волските, лидийски съотечественици на етруските.  

Да направим сравнението – названието на народа ликийци от Ликия, означава „вълци“. „Вълци“ означава и етнонимът на дошлите от Лидия ( когато в нея вече е включена Ликия ) волски. Вълкът е свещеният символ на етруските.

Има ли толкова голяма разлика между названията Ликия и Лидия и народите, включени в техните територии? Оказва се, че не.

Тевкри ( троянци, дардани ), фриги, а от даден момент нататък и хети ( гети) са основната мая в тези държави, шарени и мултинационални само на пръв поглед. Съвременната историческа книжнина съзнателно е забъркала цялата тази лепкава каша, която като грозна мазилка, покриваща прекрасен шедьовър, е затулила истината от очите на света.

За пълното сходство в обичаите, култовете, ритуалите, както и за кръвнородствената връзка между траки, троянци, критяни, фриги, лидийци и абанти, от които произлизат прословутите курети, известни с плитката отзад на главата си – “ характерната българска мъжка прическа“ – убедително свидетелства Страбон в своята „География“, Кн.10, глава 3.

Абанти са най- древните жители на о. Евбея, Абант се казва троянецът, за който Омир споменава, че е убит от Диомед, Йобат е име на на ликийски цар, според мен идентично с Абант.

Ето ви и още имена на ликийски царе: Kozikas – Козик?, Kubernis – Кубер?, Gergis – Гергис. Цяла Мала Азия, както и Балканите, както и самата територия на „древна Елада“ в прастари времена е заселена с групи от кръвнородствени народи, които са имали не една, а цели три писмености – йероглифно, клинописно и фонетично писмо.

Това е абсолютно ясно от наличието на т.нар. „лувийско писмо“ в Лидия, чието название се прикрива като „лувиш“ , дума, означаваща „крава“ на „лувийски“. На какъв по-точно език „крава“ звучи като „лувиш“ ? И какво ще рече “ лувийски език ? Има ли такъв език или ще се наложи „разчелите“ тази лъжа, да скъсат дипломите си?

Евфемизмът „лувиш“ би могъл да означава само едно понятие и то е „вълк“ – от френската дума „louve“ – вълчица. Тази дума ни обяснява и произхода на словото „лов“ – “ гонитба на вълци“. „Лувийският език“ е мистификация, която трябва да бъде разобличена също както брадясалата лъжа „минойска цивилизация“ или „егейска цивилизация“.

В контекста на това разкритие и на статията ми “ Името България и етнонимът българи“, в която извеждам нашето народностно име от словото „вълк“, можем да заключим, че названията фриги = ликийци = лидийци , са разновидности на ИМЕТО БЪЛГАРИН и всички те означават ВЪЛК.

Писмеността на етруските и тази на волските, са варианти на българската писменост. ЛИКАОН е родоначалник на БЪЛГАРИТЕ И ИТАЛИАНЦИТЕ. Същият Ликаон е баща на ХОР, ЛИН и ОРФЕЙ (Певкетий). Същият е баща на МАКЕДН, от когото произлизат македонците, същият е баща на Фтий, от когото произхожда народът на Ахил. 

Ето това трябва да бъде нашият отговор на наглите обвинения, че българският народ е безписмен! Безписмен ли? Та той е дал писмеността на всички европейски нации! 

И днес най-големият град в земите в земите на древна Ликия е Мугла. Как звучи това име за българския слух? 

Нека в заключение се върнем отново към бащата на Ликаон, Пеласг ( както ни приканва и Аполодор), защото той стои в началото на началата. Освен че означава „бял“, в което вече всички се убедиха и което се потвърждава допълнително от „бялото петно“, дало прозвището на Пелоп, името Пеласг крие още една тайна.

В Книга I, гл. 9, абзац 8 на „Митологическа библиотека“, Аполодор обяснява името на Пелий, който заедно с близнака си Нелей, бил подвърлен от майка си Тиро, щерка на Салмоней, царя на Елида, защото, бидейки още мома, родила от бог Посейдон.

Младенецът бил ударен с копито от галопираща кобила. Останало му “ клеймо“ и затова бил наречен Пелий. Основавайки се на това тълкуване на Пелий, аз превеждам името Пеласг като БЕЛЯЗАН – БЕЛЯЗГ – БЕЛАСГ – ОБРЕЧЕН ДА БЪДЕ МОСТЪТ МЕЖДУ ДВЕ ЕПОХИ И ДВЕ ЗЕМНИ РАСИ. 

Някога в българските училища и университети преподавателите учеха питомците си, че БЕЛЕГ е една от десетте останали от „прабългарския език“ думи. Е, не е една от десетте, а от десетките хиляди – и, да, тя наистина произхожда от словото “ БЯЛ“!

Статия на историка Милена Върбанова специално за Promiana.eu

Материалът Историкът Милена Върбанова пред Promiana.eu: Българи и италианци имаме общ прародител! Европа пише на нашата писменост е публикуван за пръв път на Promiana.eu.

Още Новини

Back to top button
guruwar peth pune eroebony.net aparna balamural
huwag kang mangamba november 12 2021 onlineteleserye.com tagalog words for love
xvideohind tastymovie.mobi lesbian boob sucking
mms sex movie qporn.mobi indian porn star name
porn sexx porndu.net collegesex
choti bachi sexy video porno-zona.com pornteengirl
www desipanu com pornosfera.mobi sex aunties stories
سكس مصرى حار ounoun.com فوائد لحس الكس
اخف سثء sexauskunft.net أطول زبر
step mom hentai hentainet.org abgrund hentai
deshi baba.com donfreeporn.mobi sexsi hindi movie
رقص بنات عاريات keep-porn.com نيك العمه
xvideo indian wife ganstavideos.com aunty and boy xnxx
ماسك بزازها myvippy.com سكس عربي اهات
marathi sexy open fuqer.mobi sex movis hindi